Bijeenkomst ‘De Startende Scheidsrechter’ A- en B-teams

Het korfbalseizoen 2018-2019 is alweer een aantal weken in volle gang. Naast het trainen en spelen van wedstrijden komen ook vrijwilligerstaken weer om de hoek kijken. Zo ook het fluiten van wedstrijden. Voor de meeste spelers en speelsters die dit jaar voor het eerst in een A-team zitten is dit volledig nieuw.

Het is niet gek als je dit een spannende taak vindt en ertegen opziet, want nu ben jij opeens degene die de beslissingen moet maken. Toch valt het allemaal reuze mee!

Om ervoor te zorgen dat je voorbereid op het veld staat, hebben wij als arbitragecommissie een avond georganiseerd voor alle leden die in een A-team of B-team spelen. Daarnaast zijn natuurlijk alle andere geïnteresseerden ook van harte welkom.

Het doel van deze avond is vooral het bespreken van alles wat er komt kijken bij een wedstrijd fluiten. Wat moet ik meenemen? Wat moet ik voor en na de wedstrijd doen? Wat zijn de regels van de teams die ik moet fluiten? Wat moet ik doen als……

Daarnaast zullen we toelichten hoe het nu precies in z’n werk gaat met het spelregelbewijs Korfbal Masterz en al jouw vragen hierover beantwoorden.

Wij hopen alle A- en B-teams te mogen ontvangen op dinsdag 2 oktober.

Voor wie?      Alle leden van A- en B-teams en andere geïnteresseerden.
Wanneer?      Dinsdag 2 oktober, aanvang 20.00uur.
Waar?             Kantine van Vitesse.

Ouders en andere betrokkenen opgelet !
Binnenkort zullen wij ook een avond organiseren voor alle ouders, betrokkenen en andere geïnteresseerden waarbij we specifiek ingaan op de spelregels. Om het mooie korfbalspelletje nog beter te gaan begrijpen en onduidelijkheden weg te nemen.

Houd hiervoor de website in de gaten.

Marijn de Groot

Namens de Arbitragecommissie