De verdubbelaar mee uit Zwijndrecht,

Afgelopen zaterdag vertrok de Vitesse selectie voor een korte rit richting Albatros in Zwijndrecht. Onder het misschien wel laatste najaarszonnetje stond een voor Vitesse altijd lastig gebleken tegenstander op het programma. Na een tweetal teleurstellende uitslagen in de laatste 2 wedstrijden, was het zaak voor Vitesse 1 om zich te herpakken. Een goede uitslag zou een goede boost geven richting de laatste weken van de veldcompetitie.

Vitesse 2 gaf daarvoor het juiste voorbeeld. In een wedstrijd die van begin tot eind spannend was, leek de ploeg uit Barendrecht in de 2e helft aan het verkeerde eind te trekken. Met een achterstand van 2 punten ging men de laatste fase van de wedstrijd in. Daarin bleek Vitesse 2 over een sterk staaltje zenuwen te beschikken, en vooral met veel overtuiging de wedstrijd naar zich toe te kunnen trekken. Vier doelpunten op rij door vier verschillende doelpuntenmakers, wat een mooie afspiegeling was van de teamprestatie die men heeft geleverd. Een mooie 13-15 einduitslag en 2 punten op zak!

Vitesse 1 wilde graag het goede voorbeeld volgen, maar wist dat het een lastige pot zou worden tegen de koploper in de 1e klasse. Dat bleek ook aan het begin van de wedstrijd. Een moeizaam begin van 2 kanten waarbij vooral stug werd verdedigd, hard werd gewerkt voor de rebounds en flinke duels werden uitgevochten. Toch was het Albatros dat op een 1-0 en later een 2-1 voorsprong kwam. In de fase die volgde kantelde de wedstrijd echter in een licht overwicht voor Vitesse. Zonder hoogstaand korfbal, maar met veel energie en doorzettingsvermogen werd uiteindelijk een ruststand bereikt van 3-5 in het voordeel van Vitesse. Geen stand om over naar huis te schrijven, maar wel met een voorsprong de kleedkamer in.

De tweede helft ging door waar de eerste helft geëindigd was. Twee ploegen die elkaar niet veel ontliepen, maar waarbij Vitesse wel meer en meer het overwicht kreeg. Na wat tegenstribbelingen direct na rust, werd het verschil halverwege de 2e helft in korte tijd flink uitgebouwd . Een sterke fase waarin men van 5-7 naar 5-13 uitliep. Wat opviel was dat de thuisploeg niet bij machte was om het tij te keren, maar vooral ook niet de energie op de mat legde die Vitesse wel leverde. Met nog een aantal minuten te spelen wist Vitesse dat de buit binnen was. Een uitslag van 7-14 en twee dik verdiende punten mee naar Barendrecht.