Gouden tijden voor Vitesse

Vitesse 1 heeft de strijd om de koppositie in Barendrechts voordeel beslist. In de topper tegen Oranje Wit boekte de ploeg van Niels Molendijk en Ronald Berrevoets een verdiende 12-9 overwinning, waardoor Vitesse nu alleen aan kop gaat in de overgangsklasse.

Net als vorige week tegen Erasmus bleek een sublieme start van de wedstrijd voldoende om de tegenstander over de knie te leggen. Doordat Vitesse uit de startblokken schoot en al vroeg in de wedstrijd een 6-0 voorsprong op het scorebord zette, moest Oranje Wit op de Bongerd continu achter de feiten aanlopen.

Mede door het sterke begin van de wedstrijd kon Vitesse zich een mindere fase permitteren, al kropen de bezoekers daarin wel naar de thuisploeg toe. Vitesse scoorde echter op de juiste momenten, waardoor Oranje Wit op afstand bleef en de door Cazdak Dakbedekkingen gesponsorde ploeg de twee punten in de tas mocht stoppen.

Vitesse 1 heeft dankzij de overwinning nu alleen de koppositie in handen en koerst daarmee af op promotie naar de hoofdklasse, het op één na hoogste niveau op het veld. De Barendrechters hebben nu zes punten uit drie duels, twee meer dan Oranje Wit. Komend weekend wacht voor Vitesse op eigen veld de return tegen het nog puntloze RWA.

Ook het tweede van Vitesse pakte de punten. De hoofdklasser versloeg hekkensluiter Oranje Wit 2 met 14-5 en speelde met name op defensief gebied een puike partij. De ploeg van coaches Rien Graafland en Bart van der Waal staat nu tweede met vier punten, slechts eentje minder dan koploper HKC. De ploeg uit Hardinxveld-Giessendam speelde verrassend met 10-10 gelijk tegen KCC 3, volgend weekend de tegenstander van Vitesse 2.

Voor foto’s van Vitesse 1 – Oranje/Wit 1 : Klik hier.

Voor foto’s van Vitesse 2 – Oranje/Wit 2 : Klik hier.