Op de eerst dag van 2022 verloren we als club een van onze erevoorzitters. Zaterdag 1 januari overleed Gerrit van der Heiden op 85-jarige leeftijd. Gerrit was één van de toonaangevende voorzitters van de laatste 50 jaar.

De verhuizing

Hij werd voorzitter toen er nog gespeeld werd op Sportpark Ziedewei. Hij drukte met verve zijn stempel op de besluitvorming van gemeente Barendrecht bij de overgang van Vitesse naar sportpark De Bongerd. Vanaf dat moment kreeg de club eindelijk  een eigen kantine.

Nieuw elan

Vitesse dat tot zijn aantreden een tamelijk anonieme rol speelde in de korfbalwereld, groeide door zijn energie en organisatorische kennis uit tot een aansprekende korbalvereniging. Aan die tijd zijn ook de namen van trainers als Bram van Geffen en Joop Krijgsman nauw verbonden.

Onder zijn leiding timmerde Vitesse ook commercieel aan de weg. Gerrit was nauw betrokken bij de werving van de eerste sponsors van de vereniging: Hak Pijpleidingen en Cranendonk.

Opmerkelijk

Iets heel anders is, dat er bij Vitesse ooit een trainer tijdens een seizoen ontslagen is. Die twijfelachtige eer komt Gerrit ook toe.

Vitesse heeft veel te danken aan zijn inzet en bijdragen aan onze mooie club! Wij wensen zijn vrouw Annie, dochters Connie, Jeanette en verdere familie veel sterkte.

Namens alle leden,

Willem Booij