Kampioenswedstrijd Vitesse 2!

Zoals eerder vermeld was afgelopen zaterdag de dag dat het moest gebeuren voor het 2e. In een confrontatie met Vriendenschaar moesten zij een reuzensprong richting het kampioenschap gaan zetten. Bij winst zou Vitesse 4 punten voorkomen op diezelfde concurrent, dit betekend dat ze nog 1 overwinning verwijderd zouden zijn van het kampioenschap.

Vooraf had Vitesse alle mogelijke scenario´s goed besproken, maar voornamelijk moest er toch van eigen kracht worden uitgegaan. De samenvatting van de wedstrijd is eigenlijk simpel. Vitesse is de gehele wedstrijd lang de baas geweest over de tegenstander. Vriendenschaar haalde nog wat trucs uit de kast, achterverdedigen, provoceren vanaf de kant, maar Vitesse reageerde overal kalm en volwassen op. De gehele wedstrijd hebben zij op een ruime voorsprong gestaan, en bij een 12-18 eindstand blies de op het laatste moment opgeroepen scheidsrechter voor het einde en kon er al een klein feestje op het veld worden gevierd ( dit tot ongenoegen van de warmlopende spelers van vriendenschaar 1 ).

Dit betekend dat Vitesse bij winst aankomende zaterdag het kampioenschap definitief binnen heeft!

Dit moet gaan gebeuren thuis tegen WION. Een bekende tegenstander, waar dit seizoen al 3x tegen is gespeeld. Stand 2-1 in het voordeel van de Barendrechts. Maar WION kan het ze zeker lastig maken!

Kom allemaal Vitesse aanmoedigen in deze kampioenswedstrijd.

Vitesse 2 – WION 2. Aanvang: 14.30uur