Kennismaken met de kampleiding deel 2:

Het is alweer bijna zo ver, nog 5 weken voordat we onze koffers weer mogen pakken om een heerlijk weekend te vertoeven in Loon op Zand. Natuurlijk hebben jullie al meermaals op de site kunnen lezen welke kinderen zich al allemaal hebben opgegeven, maar welke leiding gaan er dit jaar eigenlijk mee?

De kampcommissie heeft een aantal leiding het hemd van het lijf gevraagd. Hoelang gaan zij al mee op kamp? Waar kijken ze het meeste naar uit? En waar denken ze aan bij het thema zomercarnaval? Dit is een greep van vragen die zij gehad hebben en natuurlijk nog meer. De komende weken zullen we jullie kennis laten maken met de leiding die met ons meegaan op kamp en vandaag krijgen we meer te weten over: Kevin & Nathan, de echte stoere mannen ’s avonds in het bos.

Kevin:
Hey, ik ben Kevin en binnen de vereniging doe ik verschillende dingen. Ik coach op dit moment de D1, ik help af en toe bij clinics en ook zit ik in de feestcommissie. Ook dit jaar heb ik weer verschrikkelijk veel zin om op kamp mee te mogen. Waar ik het meest naar uit kijk is weer lekker te feesten met alle kids die mee gaan en natuurlijk de gezelligheid! Het allerleukste aan kamp vind ik altijd de spooktochten, waarbij ik als post iedereen ’s nachts de stuipen op het lijf kan jagen.
Ik ga al mee op kamp sinds ik zelf in de F’jes speel, maar het meest grappige moment vergeet ik nooit meer. Het was zaterdag op zondag nacht, ik zat samen met Nathan post bij de B-C spooktocht. Achter me hoorde ik geritsel in de bosjes, dus ik zei tegen Nathan dat ie niet met steentjes en takjes moest gooien. Toen zei Nathan dat hij het niet was, dus ik zette mijn zaklamp aan om te kijken en keek toen recht in twee felle ogen van een zwijn. Ik ben nog nooit zo erg geschrokken. Gelukkig konden we er achteraf hard om lachen.
Als ik aan het zomercarnaval denk, dan denk ik aan lekker weer, gezelligheid en felle kleuren. Dus trek je mooiste zomerse carnavals outfit maar alvast aan! Dan gaan we samen op kamp de pinguïndans dansen. Doe die handjes in de lucht en schudden met die billen, Handjes op de tenen en draaien in het rond.

Nathan:
“Goedemorgen, goedemorgen, goedemorgen zonneschijn” Ja, wat heb ik er ook dit jaar weer veel zin in. De afgelopen twee jaar konden we niet gaan, daarom maken we er deze keer een extra groot feest van. Ik ben trouwens Nathan, loop al een tijdje mee binnen de vereniging. Je kan mij kennen als trainer van het 1e of een willekeurig ander team die ik heb gecoacht.
Het duurt nog heel even en dan gaan we gelukkig weer snel vertrekken richting ons kamphuis. Dit jaar ga ik mee als spelleiding. Je zal mij dus niet zo een, twee, drie bij een groepje zien lopen. Ditmaal ga ik iedereen helpen bij het tikken in het bos, opdrachten geven in het dorp of ’s nachts de stuipen op het lijf jagen tijdens de nachtspellen. Al kijk ik misschien nog wel het meeste uit naar de energievolle tafelgesprekken met alle kinderen tijdens het eten. Wat daar over tafel wordt gezegd… Nee, dat ga ik niet vertellen. Dat blijft bij het kamphuis.
Of ik een liedje weet dat altijd gezongen wordt met kamp? Dat zijn er altijd een hele hoop. Een aantal jaar geleden was het thema Olympische Spelen. Ieder groepje kreeg een land aangewezen en moest een yell organiseren. Wij waren bij het land Burkina Faso. Een of andere rare jongen had een ijzeren prullenbak zien staan en sloeg er als een malle op met de melodie: “Burkina faso, Burkina fas”. Sindsdien komt het nummer altijd wel een keertje terug in Loon op Zand. En ik verwacht ook dit jaar dat het weer gezongen gaat worden.
Het thema dit jaar is zomercarnaval. Een supertof thema waar we alle kanten mee op kunnen gaan, maar een ding is zeker. Bij carnaval hoort verkleden! Of je nou een opgegeten boterham, laagvliegend elfje of dobbelsteen zonder ogen wilt zijn. Dit jaar gaat iedereen verkleed!

Heb jij je nog niet opgegeven voor kamp, maar heb je ondertussen wel heel erg zin om mee te gaan? Opgeven kan nogsteeds via de website! Zien we je dan?
De Kampcommissie