Knappe prestatie Vitesse G-korfballers

Op een snikheet sportpark de Wetering te Houten mochten de G-korfballers van Vitesse op het Nederlands kampioenschap G-korfbal de degens kruisen met diverse tegenstanders uit alle delen van het land. Korfbalclub Victum uit Houten was de organisator van dit mooie evenement en dat deden ze meer dan voortreffelijk.
Vitesse had gelukkig de beschikking deze dag over twee extra spelers wat gezien de tropische atmosfeer en de diverse kleine blessures geen overbodige luxe was en er dus regelmatig gewisseld kon worden.   Vitesse flitste bij aanvang van het toernooi uit de startblokken tegen het fysiek stevig spelende Movado uit Dordrecht. Ondanks de aanmoedigingen van de Movado coach die in Dordrecht te horen moeten zijn geweest, trokken de Barendrechters met een 2-0 zege aan het langste eind. (noot : over de “one-hand piroeutte” goal van Robin zal men nog maanden spreken! ) Dat was een goed begin. De tweede wedstrijd leverde een gelijkspel tegen KCR uit Ridderkerk. Helaas gingen de volgende twee wedstrijden verloren waarbij met name de verloren wedstrijd tegen het zeer traag spelende GKV onnodig was. Ondertussen had de wedstrijdleiding terecht besloten om gezien de hitte, de wedstrijdduur met 5 minuten in te korten.  De laatste wedstrijd tegen Albatros kwam bij de Vitesse G-korfballers uit de tenen en leverde een hele mooie 4-2 overwinning op. Aan het eind van de rit had Vitesse 5 uit 5 wat na enig rekenwerk leidde tot een hele verdienstelijke derde plaats op dit NK G-korfbal.
Uit handen van bondsbestuurder Marita Verkaik werden de medailles en de vaantjes uitgedeeld aan de vermoeide maar zeer trotse G-korfballers. Alle supporters en spelers waaronder aanvoerder en tot “MVP” van het toernooi uitgeroepen Delano konden  met een tevreden gevoel terug kijken op deze knappe prestatie.