In memoriam

In memoriam.

Voor ras-Vitessenaar Wim Roos klonk op 28 september het eindsignaal. Onze mooie club is een markante persoonlijkheid armer. Wim was een gepassioneerd speler, trainer, coach, sponsor en vrijwilliger tijdens zijn decennia lange actieve jaren bij Vitesse. In de rol als trainer en coach was Wim gedreven en gedisciplineerd, en soms een tikkeltje eigenzinnig, maar altijd met als doel het beste uit iedereen te halen. En uiteraard werd daarbij gezelligheid niet uit het oog verloren. Dit kunstje herhaalde Wim later toen zijn kleinkinderen gingen korfballen, opnieuw stond hij op zijn kenmerkende en unieke wijze langs de kant, daar kon je ook goed zien hoezeer Wim graag met kinderen omging.

Toen Wim ziek werd heeft hij zijn ziekte gezien als een wedstrijd, zijn zoon Edwin formuleerde dit onlangs mooi toen hij zei dat Wim vocht als een leeuw. Fietsen, wandelen, trappen lopen en wat niet meer deed hij om gezonder te worden en fit te zijn voor zijn ultieme wedstrijd. Helaas mocht hij deze wedstrijd niet winnen.

Vitesse is Wim dankbaar voor alle tijd, energie en liefde die hij heeft laten zien in zijn actieve Vitesse carrière, Vitesse zal Wim herinneren en niet vergeten.

Wij wensen de familie van Wim en alle leden die Wim kenden veel sterkte met dit enorme verlies.

Namens alle leden,

Willem Booij VZ a.i. KV Vitesse.