PERSBERICHT

28-feb-20

KV Vitesse heeft trainingsstaf selectie rond voor 2020-2021

Nadat in januari bekend werd dat Peter Spek vanaf komend seizoen als hoofdtrainer voor de groep staat bij KV Vitesse, heeft de vereniging nu ook de overige posities in de trainersstaf voor 2020-2021 weten in te vullen.
Naast een hoofdtrainer bij Vitesse 1 was de club dit jaar voor het eerst ook op zoek naar een assistent-trainer voor Vitesse 1 om het begeleidingskader rondom de eerste selectie verder te versterken. Hierbij is bewust gezocht naar iemand die een waardevolle bijdrage kan leveren en ook de clubcultuur van Vitesse goed kent, ervaring heeft met het coachen van een seniorenteam en op die manier de verbindende factor kan zijn tussen Peter Spek als nieuwe hoofdtrainer en de club.
Deze trainer is gevonden in de persoon van Nathan van Helden. De afgelopen jaren was Nathan actief als trainer van Vitesse 3 en Vitesse A1, doorliep succesvol de cursus tot KT-3 trainer en is binnen Vitesse bekend als iemand die als trainer-/coach met een zeer enthousiaste en ambitieuze blik het trainerschap invult. Vitesse is blij dat Nathan deze mooie uitdaging aangaat.
Voor Vitesse 2 is eveneens de trainerszoektocht afgerond en zal Mandy Wigant vanaf het komende seizoen voor de groep staan. De voormalige trainster van Juliana 2 was de afgelopen drie jaar actief als hoofdtrainster van DSO (Klundert) en besloot in december jl. dat het tijd was voor een nieuwe stap in haar carrière. Na meerdere gesprekken tussen Mandy en betrokken personen binnen de club was er al snel een wederzijds goed gevoel. Vitesse is dan ook blij om met Mandy iemand binnen te halen die qua persoonlijkheid, beleving, ambitie en korfbalgedachte goed aansluit bij de reeds ingevulde technische staf.
Na het completeren van de trainersstaf zal vanuit de technische commissie de aandacht nu gericht worden op de verdere invulling van de begeleidende rollen rondom de Vitesse selectie en staf, evenals de functies van trainer/coach Vitesse 3 en A1.

(einde persbericht)

Voor meer informatie over dit persbericht, graag contact opnemen met:Korfbalvereniging Vitesse
Leo van der Pol
voorzitter commissie Sponsoring & PR