Vitesse 1 heeft het debuutseizoen in de hoofdklasse afgesloten als nummer 2 van de ranglijst. Desondanks liep de laatste competitiewedstrijd van het mooie seizoen uit op een deceptie: degradant VEO versloeg Vitesse met 19-13.

Daarmee eindigen de Barendrechters, waar coaches Niels Molendijk en Ronald Berrevoets voor de laatste keer aan het roer stonden, het seizoen in mineur. VEO was over de hele wedstrijd de betere, schoot ondanks de regen een prima percentage en hield Vitesse ook verdedigend in bedwang. De uitploeg slaagde er onvoldoende in om het goede niveau van de laatste weken te halen.

Vitesse eindigt de veldcompetitie zodoende met 5 punten, twee meer dan hekkensluiter VEO. Handhaving was voor Vitesse vorige week tijdens het jubileumfeest al een feit en omdat Pernix zaterdagmiddag niet wist te stunten tegen kampioen Die Haghe (12-17), sluit Vitesse het seizoen af als runner-up in de hoofdklasse. Na de behaalde titel in de overgangsklasse (eerste seizoenshelft) en de handhaving in de zaal-overgangsklasse is dat de kroon op een prachtig seizoen voor de Barendrechters.

Ook Vitesse 2 sloot het seizoen af als nummer 2 in de hoofdklasse, al deed de ploeg van Rien Graafland en Bart van der Waal dat wel met een beter gevoel. In de laatste competitiewedstrijd werd Albatros met 9-14 verslagen. Daarmee kende het droomseizoen, waar in de zaal nipt naast de titel in de overgangsklasse werd gegrepen, een passend einde.