SANNE STEELT DE SHOW

Het was afgelopen zaterdag de hoogmis van het Nederlandse korfbal: de zaalfinale!

Terug op het oude warme nest, terug in korfbaltempel Ahoy. Helaas geen fieldlab event, dus ook geen publiek. Maar gelukkig wel een glansrol voor Sanne van der Werff, die haar korfbalcarrière bij ons eigen Vitesse begon.

Grootmachten PKC en Fortuna vormden het hoofdgerecht dit jaar. Voor de lege tribunes ontspon zich een boeiend duel dat niet doorspekt was met veel doelpunten, maar wel echte strijd liet zien. Zoals wel vaker dit seizoen, maakten de dames van PKC uiteindelijk het verschil, waardoor de zaaltitel voor het eerst sinds 2015 weer op Papendrechtse bodem belandde. Veelvraat PKC pakte de tiende titel en had die voor een groot deel te danken aan de vrouw die haar eerste korfbalstapjes zette op sportpark De Bongerd.

Sanne van der Werff is niet de eerste korfbalster die via Vitesse de zaalfinale haalt, maar wel de eerste die beslissend was. Al in haar vroege jeugdjaren was het talent onmiskenbaar en verruilde zij Vitesse voor topclub PKC. Daar doorliep Sanne alle selecties, waarna dit jaar de ultieme bekroning volgde: PKC’s tiende, maar Sanne’s eerste zaaltitel. Als slagroom op de taart werd Sanne bekroond tot Player of the Match. Volkomen verdiend, want met 8 treffers maakte Sanne het verschil in de finale die uiteindelijk met 22-18 door PKC gewonnen werd.

Na Sportvrouw van het Jaar in Barendrecht in 2020 is dit een prachtige nieuwe titel voor Sanne.

Vitesse wil PKC en in het bijzonder Sanne van harte feliciteren met de zaaltitel!