Onderstaand bericht is verstuurd door het KNKV en wilden we graag met jullie (als coaches) delen, om vragen over het handmatig invoeren van de opstelling te voorkomen

Spelers niet meer automatisch op spelersopgave DWF

De afgelopen jaren werden spelers die in de teamopgave in Sportlink Club een vinkje bij “op DWF” automatisch ingeladen in de opstellingen (spelersopgave) in het DWF. Vanaf dit seizoen is dat niet meer het geval. Elke speler zal handmatig toegevoegd moeten worden.

We beseffen ons terdege dat dit qua gebruikersgemak niet ideaal is, echter zit er ook een bewuste keuze achter. De data over het afgelopen seizoen geven aan dat met name in het breedtekorfbal teams veelal met dezelfde 4 of 8 spelers gespeeld hebben volgens het DWF. In onze ogen is dat niet realistisch.

In de nabije toekomst willen we de opgave voor teams voor de competitie verplaatsen van de A2-formulieren naar Sportlink Club. Dit zal voor de verenigingen beduidend meer gebruikersgemak opleveren. Echter is voor ons essentieel dat we weten wie waar in gespeeld heeft in de voorgaande competities voor het berekenen van de puntenscores in het breedtekorfbal. Dit willen we dan doen via de gegevens vanuit het DWF, maar moeten deze wel betrouwbaar zijn.

Dus naast oproep aan coaches en scheidsrechters om te zorgen voor een juiste registratie van spelers, reserves en de doorgevoerde wissels in de app van het DWF “dwingen” we het op deze manier ook iets meer af.

Met vriendelijke groet,

De CTZ  (ctz@kvvitesse.nl)