Beste leden,

Steun Vitesse en draag bij aan de Vitesse kantine 2.0!

De afgelopen periode is er hier en daar al een kleine hint laten vallen dat er het nodige aan ons clubhuis gaat veranderen. Omdat dit natuurlijk de nodige vragen opwerpt, is het goed dit wat verder toe te lichten. Daarnaast zullen we de komende periode jullie allen ook op de hoogte blijven houden met korte updates over de gang van zaken.

Vitesse Kantine 2.0:
Zoals menig Vitesse lid weet, maken we al sinds eind vorige eeuw gebruik van ons huidige clubhuis. Zoals menig Vitesse lid ook weet, heeft het huidige clubhuis met wisselend succes de tand des tijds doorstaan, en is er weinig veranderd al die jaren. Het is bekend dat bepaalde zaken onderhoud vragen, maar de laatste jaren wordt er toch ook steeds meer gesproken of we de kantine niet in zijn geheel kunnen opknappen. Veel ideeën, maar tegelijk ook veel vragen. Kan dat zomaar? Hoe pakken we dat aan? Hoeveel tijd vraagt dat? Hoe zorgen we dat de kantine open kan blijven voor onze leden?

Gek genoeg brengt de huidige situatie rondom Corona, ondanks alles wat men moet missen,  wel een uniek moment om hier niet alleen naar te kijken, maar ook stappen in te maken. De afgelopen weken is er met verschillende leden van de club gekeken naar mogelijkheden om de kantine op te knappen. Vaak was de insteek hoe er met relatief beperkte aanpassingen toch veel impact kan worden gemaakt. Al filosoferend over eventuele eindplaatjes was de conclusie toch wel dat er heel veel mogelijk is: soms met weinig werk en soms met wat meer inspanningen. Een andere bevinding was dat hetgeen wat we willen doen, we ook echt goed willen doen. Ook dit moet immers weer de nodige jaren en gezellige Vitesse avonden doorstaan.

Om het concreet te maken hebben we alvast een aantal voorbeelden op een rijtje gezet. Zo willen we het plafond in de kantine donker verven, en de bakstenen muren juist wit. Daarnaast staat ook de bar op het lijstje om een make-over te krijgen, en zijn we aan het kijken naar de inrichting achter de bar. Kunnen we bijvoorbeeld de snoepcorner weer in ere herstellen, kunnen we bar ook wat gezelliger maken, en qua indeling een stuk praktischer. Andere punten waar naar wordt gekeken, is het meubilair. Zo willen we om de radiatoren ombouw-bankjes maken, waarop men ook gezellig aan het raam kan zitten met bijvoorbeeld een bakje thee. Alle huidige tafels hebben 20-jaar prima dienst verleend, maar het vervangen van de tafelbladen door een gezelligere en modernere variant kan ook heel veel doen voor de uitstraling van de kantine.

Ja, er is voldoende te doen. En dan hebben we het nog niet eens gehad over de verbouwingen in de kleedkamers, het bespreekhok en het klushok. Op langere termijn spelen er zelfs ideeën om ook de vloer in de kantine aan te pakken, en naar de keuken en het magazijn te kijken. Uiteraard wordt de daadwerkelijke invulling van deze plannen opgenomen in een meerjarenplan.

Er is enorm veel energie en motivatie binnen de club om de komende maanden hiermee aan de slag te kunnen gaan. Echter, al deze ideeën vragen ook de nodige middelen om het te realiseren. Sommige wat minder, en sommige wat meer. Om echt verschil te kunnen maken hebben we steun nodig van alle leden, vrienden, familie, kennissen en overige contacten binnen de club. Hoe meer steun we krijgen, hoe meer we kunnen bereiken. Ook het delen van kennis en kunde zal hierbij zeker helpen. Met jullie steun kunnen we ervoor zorgen dat we straks, zodra we weer open mogen, direct kunnen genieten van onze opgeknapte kantine, de Vitesse kantine 2.0.

Groeten,

De taskforce Vitesse Kantine