Sven Golz keert terug bij Vitesse

Vanaf het nieuwe seizoen zal Sven Golz na zes jaar weer terugkeren bij Vitesse. Sven zal aansluiten bij de nieuwe Vitesse selectie. Vitesse is blij en trots om een voormalig jeugdspeler terug te zien keren bij de club. Sven is een allround speler die wij dankzij zijn ervaring op het hoogste niveau van Nederland en als persoon als een absolute aanwinst zien voor de club.

Namens de Commissie Technische Zaken wensen wij Sven alvast veel succes en plezier bij zijn terugkeer in ons mooie Oranje! Voor deze gelegenheid werd Sven alvast geïnterviewd:

Na zes jaar afwezigheid keert Sven Golz terug op het oude nest. De achttienjarige Barendrechter staat te popelen om het Vitesse-shirt weer aan te trekken.

Sven, welkom terug bij Vitesse! Waarom heb je gekozen om weer in Barendrecht te komen spelen?

“Bedankt! Ik heb er lang over nagedacht, maar het voelt heel goed om terug te keren. Het is een opluchting, ja. Bij Fortuna miste ik het plezier en dat hoop ik bij Vitesse weer terug te vinden. Ik heb er echt zo veel zin in. Vitesse is echt een familieclub. Ik heb er nog zo veel vrienden lopen, dat is echt leuk. Vitesse nam al heel vroeg contact met me op, dat gaf een goed gevoel.”

Hoe is het de laatste jaren met je gegaan?

“Toen ik tweedejaars C was, ben ik vertrokken naar Deetos. Daar heb ik tot eind vorig jaar gespeeld, want afgelopen zomer heb ik de overstap naar Fortuna gemaakt. Dat jaar is niet zo succesvol gebleken, haha. Ik ben enkele weken geblesseerd geweest en vervolgens kwam er een abrupt einde aan het seizoen. Daarnaast heb ik in verschillende vertegenwoordigende jeugdteams gespeeld, zoals Oranje onder 19.”

Wat hoop je bij Vitesse te bereiken?

“Ik wil een constante speler worden in het eerste en bouwen aan een sterk team. Er staat een jonge groep, waar genoeg potentie in zit. Ik denk dat we er met z’n allen voor moeten gaan werken om te promoveren naar de eerste klasse.”

Over een paar maanden keer je, als de autoriteiten het toestaan terug op de Barendrechtse velden. Hoe zorg je dat je er klaar voor bent?

“In ieder geval loop ik om de dag hard, dat vind ik belangrijk om fit te blijven. De andere dagen doe ik thuis een workout met mijn zus, Esmee. Ik wil fit aan de start staan, zodat ik meteen kan knallen. We gaan er een mooi jaar van maken.”