Een korte terugblik op de 1ste helft van het veldseizoen 2022-2023.

Het woord kort is wellicht lastig te realiseren in mijn schrijven, want er is best veel gebeurd in de afgelopen maanden. Een kleine opsomming:

• Veel, heel veel wedstrijden zijn gespeeld op de velden en banen van onze mooie club;
  • Veel activiteiten zijn er al georganiseerd voor alle leeftijden met veel inzet van alle commissies;
  • Een nieuwe tak van sport binnen onze club (Combifit) is geïntroduceerd en daar wordt enthousiast gesport door bestaande en nieuwe leden;
  • Diverse teams zijn kampioen geworden en alle andere hebben met veel plezier en wisselende successen wedstrijden gespeeld;
  • Er zijn diverse wervingsacties geweest en deze blijken succesvol te zijn waardoor we nieuwe leden op de gewenste leeftijdscategorieën mogen verwelkomen!
  • Er zijn veel, heel veel commissie vergaderingen geweest, alle commissies werken met veel inzit en passie aan de in onze ambitie beschreven doelen;
  • Ook het bestuur is regelmatig en in vergadering en actief binnen en buiten de club;
  • We zijn als club gastheer geweest van een 2-tal succesvolle evenementen, het Sportcafé en de tijdens de Halve Marathon van Barendrecht waren wij gastheer voor ontvangst van de Business runners en toplopers. Beide evenementen waren mede dankzij onze geweldige kantinecommissie een groot succes;
  • Wij zijn tijdelijk gastheer voor ouderen in Barendrecht die vanwege de verbouwing vast Borgstede daar niet meer terecht konden voor hun geliefde Koersbal;
  • We hebben een accommodatie beheerder gevonden in de persoon van Johan!
  • Veel nieuwe vrijwilligers melden zich (nog steeds) spontaan aan!
  • Onze kleedkamers voor de scheidsrechters zijn in een nieuwe jas gestoken;
  • De opslag containers zijn opgeruimd, etc..

Kortom, een druk en gezellig buitenseizoen! Tijdens de vele wedstrijden hebben we veel bezoekers op en rond de accommodatie mogen verwelkomen, en uiteraard ook in D’n Otter was onze kantinecommissie druk met het verwennen van alle gasten. Dit in onze Bewuste Kantine met een assortiment voor iedereen!

Nu gaan we als korfballers het zaalseizoen in en de boulers zijn zowel binnen als buiten. Aanstaande zaterdag is de verhuizing voor de Korfbal van D’n Otter naar de Bongerd en daarbij kan de KC alle hulp gebruiken.

Vrijdag 11 november is de ALV, we rekenen als bestuur daar op jou als lid en ouder van onze jonge leden! Je eventuele bijdrage en een luisterend oor naar de verantwoording van alle bestuur en commissieactiviteiten vinden wij waardevol.

Het zaalseizoen zal spectaculair zijn, daar Vitesse 1 en A1 met de schotklok gaan spelen, dit maakt het spel voor spelers en toeschouwers nog attractiever! Onze selectie sloot het buitenseizoen af met een nederlaag en er stond dan ook geschreven “in mineur”. Wel laat ik het eens anders benaderen, na een promotie naar de 1ste klasse staat ons 1ste nu op 2 punten van nummer 1 en Vitesse 2 bovenaan de ranglijst. Een keurige uitgangspositie voor een spectaculaire 2 seizoenshelft.

Ik heb veel vertrouwen in onze spelers en staf, er wordt hard en goed getraind!

Vitesse A1 doet het prima en veel andere teams doen mee om de bovenste plaatsen. Maar wat er echt bovenaan staat is het spelplezier bij een ieder en ook vooral de jonge kinderen. Veel gesprekken met ouders heb ik dit seizoen gevoerd terwijl hun kroost vaak op het kunstgras plezier maakte. Vrijwel altijd hoorde ik enthousiaste verhalen over het plezier van hun kinderen en lof over onze club en organisatie. Dat geeft mij en mijn mede bestuurders veel energie.

Ook onze G teams trainen en spelen hun wedstrijden met veel inzet en plezier. Veel trainers staan iedere maandag weer klaar om met deze toppers plezier te maken en steeds beter worden in de onderlinge samenwerking.

Uiteraard kan er in onze club altijd iets beter en/of anders, mede daarom voeren we veel gesprekken om dit op tafel te krijgen. We blijven iedereen dan ook uitnodigen om met ons in gesprek te gaan en te blijven, dit houdt ons scherp en op koers!

Als laatste een bedankje aan alle externe en interne scheidsrechters! Fijn dat je bij ons komen fluiten, steeds maar weer. Een speciaal bedankt en aanmoediging voor onze eigen scheidsrechters die iedere week weer op andere velden voor Vitesse wedstrijden fluiten en hun hobby uitoefenen.

Ik wens iedereen mede namens alle bestuursleden een mooi en plezierig zaalseizoen, en hoop op een fijn ALV.

Met sportieve groet,

Willem Booij