Terugblik op de wedstrijd van de week Vitesse E4

Afgelopen zaterdag begon de E4 aan de lastige taak om te winnen van Vriendenschaar, de kampioen. Vanaf het begin was de taak duidelijk. Bij eerdere wedstrijden was de E4 een aantal keer minder scherp begonnen aan de wedstrijd, maar dat konden ze bij deze wedstrijd zich niet veroorloven. Gelijk vanaf de eerste minuut moesten ze allen gefocust zijn. Deze focus bleek er te zijn, want de E4 pakte al snel een kleine voorsprong, misschien door de beloofde ijsjes bij een overwinning. Maar wat waarschijnlijk niemand verwacht had, was dat deze kleine voorsprong al snel een grote voorsprong werd. Aan het einde van de eerste tien minuten stond Vitesse al voor met 8-2.

Coaches Job en Thijs probeerde de focus bij de kinderen te behouden door duidelijk te maken dat deze voorsprong zo weer ingehaald kon worden door Vriendenschaar. Echter in het tweede kwart bouwde Vitesse de voorsprong nog verder uit door te spelen op de inmiddels bekende manier: vechten voor elke bal, een diepe bal richting de korf en dan alleen nog even de bal in de korf gooien. Aan het einde van het tweede kwart was hierdoor de stand 15-4 geworden.

In het derde en vierde kwart begon de warmte en vermoeidheid zijn tol te eisen. Hoewel de ballen nog steeds goed onderschept werden, kwamen de doelpunten minder makkelijk als in het begin van de wedstrijd. Gelukkig bleef de voorsprong behouden en de stand na het derde kwart was dan ook 18-5. Dit kon eigenlijk niet meer mis gaan en de E4 probeerde daarom in het vierde kwart ook de kinderen die nog niet hadden gescoord een doelpunt te geven in deze leuke wedstrijd.

Met een uiteindelijke stand van 20-8 was de wedstrijd gewonnen en de kampioen verslagen. Ondanks het feit dat de coaches na het einde van de wedstrijd flink nat gegooid werden, trakteerden ze toch op de beloofde ijsjes. Beide coaches zijn erg trots op de grote vooruitgang over dit jaar van Eline, Finn, Jelte, Jurre, Lars en Tijs. Een mooie wedstrijd als einde van een mooi seizoen voor de E4!

Voor foto’s Klik hier.