Afgelopen zaterdag werd deel 1 van de kruisfinales, waarin maar liefst 5 ploegen van Vitesse in een “best of 2” strijden voor promotie en tegen degradatie, afgetrapt door Vitesse B1.
In een spannende wedstrijd wist de jonge ploeg van coaches Dominique Nab en Yerman van Genderen een mooie 10-10 remise tegen het sterke KCR B1 uit het vuur te slepen en hebben daarmee nog volop kansen op promotie naar de hoofdklasse.

In het vervolg streed Vitesse A1 voor lijfsbehoud in de overgangsklasse. Op bezoek bij het sterke Kinderdijk A1 moest de oudste jeugd een pijnlijke nederlaag verwerken (30-16). Hopelijk kan de ploeg van Sharlynn van Genderen en Ruben Visser zich deze week herpakken en komende zaterdag met opgeheven hoofd dit zaalseizoen afsluiten.

In de eigen Bongerdhal heeft Vitesse 3 een goede stap gezet voor de fel begeerde promotie naar de reserve 2e klasse. Met leuk gevarieerd spel en bijna alle spelers op het scoreformulier, werd Merwede 4 terug gestuurd naar huis met een duidelijke 31-17 overwinning. Met deze mooie uitgangspositie, voor de return bij de baggeraars aankomende zaterdag, kan de champagne alvast koud worden gezet.

VItesse 2, de ploeg die menig competitieduel wist om te buigen, moest de eerste nederlaag van dit zaalseizoen verwerken. Na een gelijk opgaande strijd gaven de omzettingen van tegenstander Achilles 3 de doorslag en moest de ploeg van Mandy Wigant de overwinning (17-21) aan de Hagenezen laten. Of de ploeg ook dit keer weer met een houdini-act de zaken kan omkeren is de vraag als ze aankomende zaterdag op bezoek gaan in de residentie.

Het vlaggenschip had wat startproblemen mede doordat de tegenstanders uit Dordrecht hun huiswerk goed hadden gedaan. Met een duidelijke tegenopstelling wist Movado tot de rust de schade beperkt te houden.
Vitesse 1 had moeite om het spel te maken en zocht veelvuldig naar de moeilijkere oplossingen.
Na rust schakelde de door Cazdak dakbedekkingen B.V. gesponsorde ploeg, aan de hand van de sterkhouders Anne Luijendijk en Stefan van Helden (beide 8 doelpunten), een tandje bij en kwam de doelpuntenmachine op gang.
De uiteindelijke eindstand van 26-14 is een mooie uitgangspositie voor de laatste zaalwedstrijd van aankomende zaterdag om het zaalseizoen ongeslagen af te ronden.

Aankomende zaterdag, deel 2, belooft dus opnieuw een mooie korfbaldag te worden waarmee we met de returns dit zaalseizoen afsluiten.
Voor de vroege vogels de thuiswedstrijden in de Bongerdhal van Vitesse A1 (09.00uur), Vitesse B1 (11.00uur) en de uitwedstrijd van Vitesse 2 (10.15uur Transvaal Den Haag).
Vitesse 3 speelt 12.15uur in de Stoep in Sliedrecht en tenslotte Vitesse 1 om 13.15uur in de Oranje Wit te Dordrecht.
Aansluitend willen we met alle teams en supporters nog een klein feestje bouwen in de veldkantine om de behaalde resultaten te vieren maar ook vooral gewoon omdat dat weer kan.