Update vanuit de Kantine Commissie.

Net als elk jaar is de zomervakantie een periode van een stukje bijkomen en bezinning, maar tegelijkertijd ook het voorbereiden op weer een seizoen. De komende weken gaat alles weer langzaam opstarten, dus zijn we hard bezig om klaar te zijn voor hopelijk weer een mooi jaar met elkaar. Vandaar vanuit ons deze korte update.

Als kantine commissie hebben we ook te maken met ontwikkelingen waar we zelf soms niet direct invloed op hebben, maar wel een invulling aan moeten geven. Zo is bijvoorbeeld ook voor ons de inflatie meer en meer merkbaar, hebben we tegenwoordig niet alleen statiegeld op plastic flesjes maar ook op blikjes, en komt er ook regelgeving op ons af op het gebruik van plastic wegwerpartikelen (kort samengevat, gebruik hiervan is vanaf 1 januari 2024 verboden).

Om al deze redenen moeten wij van tijd tot tijd ons beleid herzien, bijvoorbeeld hoe we het inzamelen van flesjes en blikjes in goede banen kunnen leiden, of hoe we vanaf 1 januari gebruik gaan maken van meer duurzamere opties qua wegwerpartikelen. Ook zullen we op een aantal vlakken de prijzen moeten aanpassen i.v.m. de stijgende kosten en statiegeld verplichtingen. We zijn hier over het algemeen erg terughoudend in geweest, maar ook hier komt een moment dat we niet anders kunnen.

We doen er vanuit de kantine commissie alles aan om ook dit jaar weer voor onze leden en gasten een mooi, divers en toegankelijk aanbod te leveren. We kijken wederom erg uit om jullie allen ook dit seizoen te mogen ontvangen in ons mooie clubhuis!

Uiteraard kunnen we de nodige hulp zeker gebruiken, dus mocht je het leuk vinden om te helpen achter de bar of van tijd tot tijd in de keuken bij te springen, dan kan je altijd even op ons afstappen of een berichtje sturen.

Tot snel,

Namens de Kantine Commissie