VALSE START VOOR VITESSE

C.V.

Het zag er allemaal zo veelbelovend uit. Vitesse had een prima voorbereiding achter de rug en was serieus versterkt met spelers die ervaring bij de topclubs van Nederland op hun C.V. hadden staan.

Merwede uit leek dan ook een prima start om te laten zien wat het team in huis heeft en dat het simpelweg wil meestrijden om de titel.

Horde

Waar het tweede team wel de volle winst greep na een moeizame strijd, dat wel, lukte het Vitesse 1 geen moment om lekker in de wedstrijd te komen. Merwede uit bleek een lastige horde en een stugge ploeg om het bal mee te openen. De van een blessure teruggekeerde Sven Golz prikte binnen 1 minuut van ver de 0-1 binnen en de vele Vitesse fans gingen er eens goed voor zitten. Ook bij de 1-2 leek het nog een leuke middag te worden. Mandy Biesbroek stond na vele jaren Korfbal League weer in een Vitesse outfit binnen de lijnen en scoorde direct, maar het beeld vertekende. Merwede had geen zin in de slachtofferrol en kantelde de pot op zakelijke wijze. Na 20 minuten stond het 7-3 voor de thuisploeg en wist Vitesse dat het een lastige middag zou worden.

Synergie

De vakken waren na de voorbereiding en voor deze eerste competitiewedstrijd alsnog omgegooid. Op papier stond het best goed, maar de praktijk was weerbarstiger. Het geheel is niet altijd meer dan de som der delen en deze synergische wetmatigheid deed Vitesse op een gewoon vervelende zaterdagmiddag de das om.

Collectief

De Barendrechters hadden simpelweg ook botte pech, dat moet gezegd. Hoewel bijna alle spelers niet uit de verf kwamen, ketsten talloze schoten net uit de korf en was het een middag van net niet.

Als je dan ook nog 3 strafworpen voor rust mist, maak je het jezelf wel onnodig lastig. Ook na de pauze wist Vitesse nauwelijks te scoren en liet het bijna een kwartier geen doelpunten noteren. Het is dat Mandy haar Korfbal League ervaring nog kon inzetten en een handvol treffers noteerde, anders was het helemaal een droevige middag geweest.  Het werd uiteindelijk 15-11 voor Merwede en Vitesse droop af.

De ploeg die graag het collectief predikt en daar ook de middelen en mensen voor heeft, legde deze middag slechts een collectief falen op het kunstgras.

Albatros

Wonden likken, evalueren en snel vooruitkijken naar a.s. zaterdag wanneer het sterke Albatros naar De Bongerd komt. De ploeg uit Zwijndrecht speelde met 19-19 gelijk tegen Kinderdijk en wil ongetwijfeld snel de eerste winst pakken. De wedstrijd op 17 september begint om 16.50 uur op De Bongerd.

.