Vitesse D2 vs. HKC Creon Kozijnen D2

11-11 stond de eerste wedstrijd van de week op het programma. Het werd een clash tussen twee ploegen die veel problemen hebben gehad op het veld. Beide ploegen zijn in de veld poule onderaan geëindigd. Vitesse met slechts 1 zwaarbevochten punt, HKC puntloos in een lastige poule met onder andere onze D1. Kortom, het kon alle kanten opgaan.

Helaas konden de eigen coaches, Mik en tim, niet aanwezig zijn vanwege verplichtingen in hun eigen team. Maar inval coaches Nolan en Arjan deden er alles aan om de fanatieke kinderen tot in de puntjes voor te bereiden. Eenmaal binnen de lijnen was het best even schrikken toen het lengteverschil zichtbaar werd. HKC had drie spelers die ver boven de Vitesse spelers uit torenden. Ook tijdens de wedstrijd bleek dit voor het eerste aanvalsvak bestaande uit: Lars B, Jelte, Diederik en Max een groot struikelblok, maar na wat praktische tips werd hier steeds makkelijker om heen gespeeld. Het eerste verdedigingsvak bestaande uit: Lars v/d H, Eline, Jurre en Finn deed wat er van ze verwacht werd, de boel goed dicht houden.

Na een wedstrijd waar ze veel moeite hadden om de vang geregeld te krijgen en dus weinig lange aanvallen konden opzetten, wist Vitesse de punten uit het vuur te slepen. Met goed samenspel en veel inzet wisten ze de lengte van de tegenstanders te omzeilen. Veel samenspel via de grond en efficiënter dan de tegenstander aan het einde wist Vitesse de punten in eigen huis te houden. De eerste winstpunten waren binnen.

Voor de coaches is het erg leuk om te zien dat het team op elkaar ingespeeld raakt en het grote veld nu geen obstakel meer blijkt te zijn om tot scoren te kunnen komen. De winst was in ieder geval goed voor het zelfvertrouwen en er wordt met vertrouwen toegewerkt naar de rest van het zaalseizoen.

Voor meer foto’s, Klik hier.