Vitesse 1 volgend seizoen actief in de 1e klasse

Zo op de valreep van deze (opnieuw) vreemde korfbaljaargang toch nog een positief nieuwtje. Vitesse 1 mag komend seizoen op het veld definitief uitkomen in de 1e klasse. Hoewel we dat natuurlijk liever zelf voor elkaar hadden gekregen op het veld en we liever een groot feest met de hele vereniging hadden willen vieren, zijn we wel enorm blij met deze promotie. In de zaal mag Vitesse 1 zelf promotie bewerkstelligen en feesten we hopelijk allemaal mee.

Vitesse 1 hikt al jaren aan tegen een terugkeer naar de 1e klasse en met het aantreden van de nieuwe technische staf was deze doelstelling ook duidelijk uitgesproken. De start op het veld was veelbelovend met klinkende zeges en fraai spel, het vervolg is bekend. Geen competitie meer en dus geen kampioenschap. Nu dan toch een promotie en voor de technische staf en de spelersgroep is dit alsnog een beloning voor het harde werken. De manier waarop trainers en spelers met de omstandigheden zijn omgegaan is bewonderenswaardig.

In de door het KNKV uitgegeven indeling is Vitesse geplaatst in 1F. Er zal gespeeld gaan worden tegen Kinderdijk, Albatros, Fortis, Merwede, KOAG, RWA en Juliana. Bekende en mooie tegenstanders. Publiek mag zich weer verheugen op mooie wedstrijden en ook nog op prettige reisafstand. Sportief gezien een mooie uitdaging, maar daar is Vitesse 1 wel aan toe. Mooie bijkomstigheid is dat de tweede ploegen van de clubs (op eentje na) elkaar treffen in de reserve eerste klasse. Ook voor Vitesse 2 een uitdagende, maar fraaie indeling.

Met Vitesse 3 en 4 in de reserve derde klasse en Vitesse 5 en 6 in de reserve vierde klasse wachten er nog meer uitdagingen en mooie wedstrijden. Met Vitesse 7 en Vitesse 8 in het breedtekorfbal en daarnaast nog het midweekteam zijn er komend seizoen negen seniorenteams actief in de reguliere competitie.

Via de bijgevoegde link zijn alle tegenstanders te vinden. Ook die van de A1 (overgangsklasse), A2 (tweede klasse), B1 en C1 staan vermeld. De indelingen van het breedtekorfbal en de andere jeugdploegen volgt later.