Afgelopen zaterdag speelde ook Vitesse 5 zijn laatste wedstrijd. In Almkerk moest de brigade van Christa Kroonen aantreden tegen ACKC te Almkerk. Het is dit seizoen voor haar team wel wennen. De afgelopen jaren domineerde Vitesse 5 zowel op het veld als in de zaal. Daarmee belandde de ploeg na diverse promoties in de reserve 2e klasse.  Ondanks veel inzet en de juiste tactiek gingen de afgelopen 5 wedstrijden (zonder monsterscores) verloren  Zaterdag stond dan Almkerk dat derde op de ranglijst staat, op het menu. Ondanks dat de wedstrijd in het teken stond van het afscheid van diverse spelers en van coach Christa Kroonen, maakten de spelers er geen “feestwedstrijd” van.  Vitesse toonde zich weerbaar en liet zich niet van de wijs brengen door een fel spelend ACKC dat wordt gecoacht door Sharlynn van Genderen.

Gelijkspel

Een hoogstaande wedstrijd was het niet bepaald. Op een winderig sportpark stond het spel in het teken van veel inzet die bij tijd en wijle ontaardde in het nodige duw en trekwerk. Bart Boddé ontliep in zijn afscheidswedstrijd ternauwernood aan een gele kaart. In feite verdiende de wedstrijd geen winnaar. Die kwam er dan ook niet omdat de wedstrijd eindigde in een gelijkspel (14-14). Op voorhand stond al vast dat Vitesse 5 als laatste zou eindigen in de competitie maar dit gelijke spel gaf voldoening bij spelers en coach. Werklust en schotzuiverheid werden genoegzaam beloond.

Afscheid

De wedstrijd stond ook in het teken van het afscheid van coach Christa Kroonen en van een drietal spelers, te weten Andrea Boddé, Peter de Vries en Bart Boddé. Peter de Vries zet een punt achter zijn korfbal carrière.  Andrea en Bart Boddé zijn inmiddels verhuisd.

Vitesse bestaat dit jaar 90 jaar. Dit aantal wordt ruimschoots overtroffen door het aantal jaren dat deze spelers gezamenlijk zijn uitgekomen voor Vitesse. Voor Christa Kroonen en Peter de Vries betekent de wedstrijd van afgelopen zaterdag  de laatste korfbalwedstrijd.  Bart Boddé voert inmiddels gesprekken met de Scheldevogels en verwacht in juni uitsluitsel te kunnen geven over de voortzetting van zijn korfbal carrière.  Andrea Boddé zal in ieder geval verschijnen in het shirt van de Brabantse club.

De afscheid nemers  zullen weliswaar niet meer hun opwachting maken binnen de lijnen van Sportpark De Bongerd, maar wat zal blijven zijn de goede herinneringen en natuurlijk de beelden!