Vitesse-arbiters maken zich ook op voor de zaalcompetitie

Ook voor de scheidsrechters van Vitesse zit de eerste helft van het veldseizoen er alweer op. Namens Vitesse zijn dit seizoen Marijn de Groot, Remon Coolegem, Chris Tempelman en Martijn Kooij actief buiten de eigen club. Bert Gelissen heeft vorig seizoen zijn scheidsrechtersloopbaan helaas beëindigd.

Onze arbiters zullen er alles aan doen om het verplichte aantal wedstrijden te fluiten, maar gezien de vele ploegen die wedstrijdkorfbal spelen binnen onze club hebben we ook een flinke hoeveelheid wedstrijden te leiden. Mocht het ons niet lukken dan kan de vereniging met een financiële boete te maken krijgen. In het ergste geval kunnen wedstrijdploegen aan het begin van het volgende seizoen met minpunten te maken krijgen. Om dat te voorkomen kunnen we hulp dus goed gebruiken. We zijn op de goede weg, maar heb je een scheidsrechtersdiploma of wil je een cursus doen en ook buiten de club gaan fluiten (seniorenwedstrijden of jeugdwedstrijdjes, alles kan), laat het ons weten. Martijn kan je alles vertellen over hoe je tegenwoordig scheidsrechter wordt. Hij behaalde eind vorig seizoen in razend tempo zijn diploma.

Zoals bekend is Marijn de hoogst fluitende scheidsrechter van Vitesse. Hij debuteerde op 23 september zelfs in de Ereklasse bij de wedstrijd TOP (A)-Deetos. Zijn andere veldwedstrijden waren Rohda-OVVO, ONDO (G)-Nieuwerkerk, Swift-KOAG, DOS’46 2-LDODK 3 en Pernix-De Meervogels. Ook voor Remon bracht de eerste helft van het veldseizoen een mooie mijlpaal. Zijn laatste wedstrijd was de reserve hoofdklassewedstrijd tussen Die Haghe 2 en Valto 2. Daarvoor leidde hij  Vriendenschaar (H) A1-Wageningen A1, Avanti 2-Groen Geel 3, Albatros 2-Kinderdijk 2, Blauw Wit (K)-TOGO en OZC-NIO.

Chris startte door fysiek ongemak voorzichtig op, maar is inmiddels weer volledig actief. Hij floot KCR A2-RWA A1, GKV A1-Vriendenschaar (H) A1, Sporting Delta 4-Good Luck 2, Excelsior 3-Valto 3, Albatros A1-IJsselvogels A1, Nova-Rust Roest en Achilles (Hg) 3-DES (D) 2. Ook Martijn kampte met fysieke tegenslag. Hij floot HKC (Ha) A1-Kinderdijk A1.

De Vitesse-scheidsrechters kijken uit naar de zaalcompetitie en zijn hun voorbereiding inmiddels gestart, maar hopen op meerdere handjes die het werk verlichten. Laat van je horen als je ons wilt helpen en wij helpen jou. Je kunt tegenwoordig zelf je wedstrijden op een bepaald niveau uitzoeken via een handige website. Dit kan de club helpen in het behalen van het verplichte aantal te fluiten wedstrijden.

Namens de arbitragecommissie,

Marijn de Groot