Afgelopen dinsdagavond stond de uitgestelde uitwedstrijd van Vitesse B2 tegen OZC B1 op het programma. Door de overwinning afgelopen zaterdag van KCR B1 (op Olympia B1) was de opdracht van de oranje/zwart-equipe van tevoren duidelijk, er moest gewonnen worden. Bij iedere andere uitslag zou KCR B1 namelijk kampioen zijn.

Op het moment dat onze minister-president aan zijn zoveelste corona-persconferentie begon, floot de scheidrechter voor het begin van de wedstrijd. Luid aangemoedigd door de chauffeurs van dienst, de rest van de ouders en andere belangstellenden keken de wedstijd via de stream.

Vitesse begon gelijk scherp en binnen no-time stond er een 0-2 tussenstand op het “score-bord”. Maar zo makkelijk als de eerste aanval de korf wist te vinden, zoveel moeite had de tweede aanval hiermee, de kansen waren er wel, maar het is nog altijd de bedoeling dat de bal door de korf gaat. En als zo vaak als je zelf de kansen niet afmaakt scoort de tegenpartij, in plaats van een 1-3 of een 0-4 tussenstand stond er ineens 2-2 op het score-bord. Het eerste aanvalsvak gaf nogmaals het goede voorbeeld en na twee aanvallen en dito kansen stond het zowaar 2-4 in ons voordeel. OZC liet zich niet van de wijs brengen en was niet van plan om zich gewillig naar de slachtbank te laten leiden en bleef het Vitesse B2 behoorlijk lastig maken. Bij een 4-5 tussenstand blies de scheidsrechter voor het rustsignaal.

Na rust een zelfde spelbeeld en kwam OZC zowaar op een gelijke score, tijd voor de coaches om een driedubbele wissel toe te passen. En zowaar hadden deze wissels direct het gewenste effect, de tot dan toe moeilijk scorende tweede aanval scoorde tweemaal op rij, waarmee het verzet van OZC helemaal gebroken was en Vitesse eindelijk los kwam. Ook de eerste aanval ging vrolijk door met scoren, waardoor er met nog enkele minuten te spelen een 5-9 tussenstand op het scorebord stond. OZC stribbelde nog wat tegen, maar Vitesse B2 was niet van plan de overwinning en daarmee het kampioenschap uit handen te geven. Bij een 7-12 tussenstand floot de scheidsrechter voor het eindsignaal en was het kampioenschap voor Vitesse B2 een feit.

Vitesse B2 is dolblij met het behaalde kampioenschap.