Vitesse is in de persoon van Joop Molendijk een ambitieuze coach rijker. De jonge trainer neemt dit jaar het tweede team onder zijn hoede.

Hoi Joop, kun je jezelf even voorstellen?

Ik ben 31 jaar en ik woon nu nog in Zwijndrecht, maar verhuis in december naar Ridderkerk. In het dagelijks leven werk ik bij een afbouwbedrijf in Ridderkerk, waar ik projecten begeleid tot een goed einde en waar iedereen goede materialen en tekeningen krijgt  om wat te maken. Werk waar ik veel plezier in heb, maar wat soms ook erg stressvol kan zijn om bepaalde doelen te kunnen halen.

Mijn hobby’s zijn korfbal en naar Feyenoord gaan. Voetbal was vroeger een wekelijks uitje: ik ging overhaal heen, uit en thuis. Dat beperk ik nu tot alleen de thuiswedstrijden, zodat ik wat meer tijd voor mijzelf heb. Daarnaast is korfbal een beetje ontspanning voor mij. Ik kijk er graag naar, want daar leer je ook van en ik vind het leuk om anderen wat te leren. Ik hoop daarmee dan ook verder te komen. Ik wil in ieder geval meer leren van de spelersgroep en van Harro.

Dit seizoen sta je aan het roer van Vitesse 2. Hoe bevalt het tot nu toe?

We zijn nog maar net begonnen en tot nu toe bevalt het team mij zeer goed. Ik had ons liever met wat meer punten zien staan in de competitie, maar je moet soms ook geluk hebben.  Echter, we vertrouwen erop dat we met een hoog puntenaantal de zaal in gaan.

Wat vind je van de vereniging?

Ik vind Vitesse een hechte club. Iedereen kent elkaar. Dat is voor mij goed om te zien, omdat je zo een eenheid krijgt. De spelers hebben veel voor elkaar over, dat zie je terug op trainingen en in de wedstrijden.

Wat zijn je ambities dit seizoen met de ploeg?

We willen ons dit seizoen te handhaven in de eerste klasse op het veld. Een derde plek zou mooi zijn, maar het gaat echt om handhaving. Voor de zaal hebben we een ander doel en dat is kampioen worden. We hebben ook naar elkaar uitgesproken om dat als doelstelling  te hebben en dat gaat ons zeker lukken, kijkend naar de kwaliteiten in dit team. Daar heb ik alle vertrouwen in.

Wat voor spel kunnen de supporters verwachten?

Mijn doel is om het team aan veel doelpunten te helpen. Met name het 3-1 spel ben ik een grote voorstander van: veel schieten en veel scoren. Met de groep moet dat lukken. We hebben veel schutters, zowel bij de dames als de heren. Daarmee kun je lekker afwisseling in de paalzone creëren.