Zoals bij een ieder inmiddels bekend is heeft de Jeu  de boules zich afgescheiden van het Korfbal gebeuren en gaan als zelfstandige vereniging verder.

Het Koersbal was hier een onderdeel van. Gelukkig heeft KV Vitesse de koersballers aangeboden om lid te blijven van hun organisatie en kunnen de koersballers  gewoon op de vrijdagmiddag hun spelletje blijven spelen.

Een aantal koersballers (7 stuks) waren uitgenodigd en aanwezig op de barbecue die volgde op de open dag van Vitesse aan het begin van het komende seizoen.

Wij zijn bijzonder  goed ontvangen en men had in de kantine voor ons een tafel klaar gezet en er kwamen 2 jonge dames ons aanbieden om voor ons te zorgen. Wij zijn die avond niets tekort gekomen en voelden ons gelijk verbonden met het korfbal gebeuren.

Wij hebben zelfs ook nog een poosje naar het korfbal staan te kijken. Voor mij was dit niet vreemd omdat ik zelf jaren gekorfbald heb bij Sperwers in Rotterdam en ditzelfde geldt ook voor mijn vrouw Riet.

Samenvattend was het voor ons bijzonder aangenaam en wij hopen nog vele jaren bij Vitesse te kunnen koersballen.

Aan de korfballers zou ik willen vragen, maak jullie familie leden is attent op het koersbal en zeker jullie oma’s en opa’s. zijn iedere Vrijdagmiddag van af  13.00 uur welkom.

Wij zullen ze met plezier ontvangen en hun het spelletje leren.

Mvg Piet Rijke

Voor meer foto’s: Klik hier.