Vitesse na moeizame overwinning weer zicht op kampioenschap

Ieder seizoen heb je wel zo’n wedstrijd. Eén waarin niets lijkt te lukken, miscommunicatie de boventoon voert en je meegesleept wordt door het matige spel van de tegenstander.
Belangrijk is het dan om toch aan het eind de punten in handen te hebben en dat was precies wat er zaterdagavond gebeurde.

Na een volkomen onnodig verlies de week ervoor tegen Reeuwijk, waarin Vitesse een prima eerste helft speelde, maar verzuimde dit goede spel in de tweede helft voort te zetten, was het zaak tegen Paal Centraal punten te pakken om in de race te blijven voor het kampioenschap.
Het studententeam uit Delft opende de score en hield tot 5-5 de voorsprong in handen.
Na weer snel op een 7-5 achterstand te zijn gekomen, wist Vitesse zich terug te knokken tot 7-7 en zelfs voor de eerste keer in de wedstrijd op een voorsprong te komen: 7-9.
Paal Centraal toonde veerkracht en trok 1 minuut voor rust de stand gelijk: 9-9.
Direct hierna was het toch weer Vitesse dat uit een strafworp wist te scoren, zodat met een voorsprong de kleedkamer opgezocht kon worden en dat was mentaal toch wel een flinke opsteker.
Mooi om te vermelden is dat iedere Vitesse-speler en -speelster in de eerste helft wist te scoren.
In de tweede helft zette het tamme spel zich enigszins voort, met als verschil dat nu, na nog een doelpunt van Paal Centraal, Vitesse uitliep naar 10-15, waarna het de voorsprong niet meer weggaf.
Uiteindelijk bleek Vitesse de betere ploeg en won het deze moeizame wedstrijd tegen de hekkensluiter met 15-19.
Het mooiste nieuws kwam na de wedstrijd, want koploper Maassluis verloor van streekgenoot Twist, waardoor de spanning bovenin weer volledig terug is.
Vitesse heeft aan het begin van de tweede helft van de zaalcompetitie de kans op het kampioenschap geheel in eigen hand.
Daarvoor zal allereerst aanstaande zaterdag in eigen huis gewonnen moeten worden van WION.
Aanvang van deze wedstrijd in de Bongerdhal is 20.05 uur.