Vitesse-scheidsrechters op pad

Alle ploegen hebben de eerste helft van de veldcompetitie er inmiddels bijna op zitten. Er is nog een extra groep die de eerste veldhelft bijna heeft afgesloten, een groep die doorgaans buiten het zicht van de Vitesse-leden hun bijdrage levert. Die ervoor zorgt dat we kunnen voldoen aan onze scheidsrechtersverplichting.

Marijn de Groot, Bert Gelissen, Remon Coolegem en Chris Tempelman hebben nu gezamenlijk ruim dertig wedstrijden gefloten. We hopen af te sluiten richting de veertig duels. Alwin Hirschfeld is helaas vanwege een blessure nog niet in actie kunnen komen.

Marijn is dit seizoen met een tweede scheidsrechter gaan fluiten in plaats van met een assistent. In de hogere regionen van het wedstrijdkorfbal is dit de toekomst. Marijn is tijdens de eerste veldhelft in actie gekomen bij TOP (A) 2-Koog Zaandijk 2, SKF-Fiks, Wageningen-Mid Fryslan, Oranje Wit-Excelsior, Nieuwerkerk-OVVO en GKV-Velocitas.

Ook Bert fluit (met assistent) op hoog niveau. Hij leidde al Excelsior-Valto, TOP (A) 2-Dalto 2, KVA-Antilopen, Sporting Delta 2-PKC 3, KVS-Nieuwerkerk en DOS (W)-Tweemaal Zes.

Remon is actief in de zogenaamde groep 4 en was al scheidsrechter bij de volgende wedstrijden: Excelsior 2-TOP (A) 3, Weidevogels-WION, Vriendenschaar (H) B1-Dalto B1, Vitesse 6-Albatros 5, Kinderdijk A1-Deetos A1, Sporting Delta A1-Good Luck A1, GKV (H)-Dunas en Korbatjo-DES. Ook was hij onlangs actief op het RTC-toernooi.

Chris mocht vanaf dit seizoen ook weer als groep 4-scheidsrechter op pad. Hij leidde Korbatjo-Vriendenschaar (B), Kinderdijk A1-Sporting Delta A2, Vitesse A2-Nieuwerkerk A2, Deetos A1-Vriendenschaar (H) A1, PKC A2-KOAG A1, Kinderdijk 2-Fortis 3, Keep Fit-Atlas, Maassluis B1-Fortis B1 en Furore-Haarlem.

Komende week fluiten onze scheidsrechters hun laatste wedstrijden tijdens de eerste helft van de veldcompetitie.

Daarnaast behoort ook Ton Oosterlaken tot ons korps. Hij fluit geen wedstrijden buiten de deur, maar alleen jeugdwedstrijden bij Vitesse. Daar zijn wij hem uiteraard ook zeer erkentelijk voor.

Een mooi aantal wedstrijden in ieder geval wat de vier fluitisten bij elkaar gefloten hebben, maar we willen meer!

Weekelijks zijn er diverse wedstrijden beschikbaar waarop scheidsrechters kunnen intekenen. Wil je meer informatie over deze manier van wedstrijden krijgen zodat je de club kunt helpen aan haar verplichtingen te voldoen dan kun je je wenden tot Marijn de Groot. Ook als je interesse hebt in het behalen van een scheidsrechtersdiploma (nu of in de toekomst) meld je dan.

Het is voor Vitesse van groot belang dat ons scheidsrechtersbestand op sterkte blijft. Als we met veel ploegen in het wedstrijdkorfbal actief willen blijven is het simpelweg noodzakelijk. Versterking is zeer welkom, doe het voor je club en voor je eigen plezier.

De scheidsrechterscommissie zal de komende tijd meer van zich laten horen en gaat onder leiding van Marijn de Groot een beleidsplan opstellen. Wil je helpen, ondersteunen of in welke hoedanigheid dan ook een steentje bijdragen, laat het ons weten!

De scheidsrechterscommissie