Vitesse-scheidsrechters richting einde seizoen

Ook voor de scheidsrechters van Vitesse loopt het seizoen ten einde. Marijn, Bert, Remon en Chris hebben zich vele zaterdagen (en soms ook op andere dagen) ingespannen om Vitesse te behoeden voor boetes, hebben her en der bijgesprongen bij het bezetten van thuiswedstrijden en hebben zelf een sportief prima seizoen beleefd.

Om met dat laatste te beginnen: de waardering voor onze Vitesse-arbiters is volop aanwezig. Zo mag Marijn samen met zijn compagnon Jermain Smits aanstaande zaterdag de kruisfinale bij de junioren tussen Koog Zaandijk A1 en PKC A1 fluiten. Een wedstrijd met nog een Vitesse-tintje aangezien toekomstig selectiespeler Sander den Ouden hier namens PKC speelt. Remon mag afsluiten bij Weidevogels 1-Dunas 1, maar heeft nog een toetje voor de boeg. Hij mag op het NK voor D-teams fluiten. Bert heeft zijn laatste wedstrijd er al op zitten en heeft zich (samen met zijn assistent Andy Kriek) op hoog niveau getoond dit seizoen en Chris mag aanstaande zaterdag bij HKV/Ons Eibernest 1-ZKV (Za) 1 op de valreep zijn rentree in de eerste klasse maken. Prestaties van de arbitrage-afdeling om trots op te zijn.

Helaas hebben we dit seizoen ook wat fysieke tegenslag gehad. Ons aantal te fluiten wedstrijden gaan we daarom helaas net niet halen. Dat levert geen boete op in minpunten voor Vitesse-ploegen, maar wellicht wel een kleine financiële sanctie. We hebben alle zeilen bijgezet in de laatste weken om dit te beperken. In de zaal eindigden we overigens wel in de plus.

Het geeft ook direct de noodzaak om versterking van ons team aan. Eén of twee extra scheidsrechters zou Vitesse zeer helpen. Tegenwoordig kun je op heel leuk niveau wedstrijden in de buurt uitzoeken om te leiden. Leuk voor jezelf en heel nuttig voor de club. Laat Marijn weten dat je als scheidsrechter een bijdrage wil leveren en hij legt uit hoe dat kan. Ook mensen die een scheidsrechterscursus willen doen vragen we zich te melden. We helpen je op weg en ondersteunen waar mogelijk. Jonge spelers, oudere spelers, ouders of herintreders, iedereen is welkom.

Wij willen graag van deze gelegenheid gebruik maken om Ton Oosterlaken te bedanken voor zijn jarenlange inzet als scheidsrechter binnen Vitesse. Ton floot geregeld jeugdwedstrijden op de club, maar heeft aangegeven te stoppen. Ton bedankt voor alle jaren en wedstrijden!

Tot slot wenst de scheidsrechterscommissie iedereen alvast een fijne vakantie en hopen we iedereen in augustus weer terug te zien in competitieverband.

Scheidsrechterscommissie Vitesse