Waar vorige week misschien enigszins verrassend werd gewonnen van Sporting Delta, kon Vitesse 5 afgelopen zaterdag Juliana uit Oud Gastel met speels gemak aan het spit rijgen. Juliana is een niet al te bekende tegenstander voor de Barendrechters. De enige informatie die vooraf bekend was, betrof de wetenschap dat Juliana het seizoen was gestart met een nederlaag tegen WION. Het publiek kreeg geen spannende wedstrijd voorgeschoteld, wel een Vitesse dat tactisch, technisch en conditioneel voldoende uitgerust is om deze competitie weer een rol van betekenis te spelen.

Verloop wedstrijd
Het eerste aanvalsvak bestaande uit aanvoerder Eline Luijendijk , Christa v.d. Waal, Bart v.d. Waal en Christiaan Dubbeldam gaf direct een signaal af door binnen de kortste keren op 2-0 voorsprong te komen.
Het andere vak bestaande uit Lisanne Boddé, Lisette Mikkers , Bart Boddé en Peter de Vries hield het team uit Oud-Gastel van scoren af en mocht nu zelf proberen de voorsprong te vergroten. Hoewel het aan het begin van de eerste helft nog even zoeken was naar de treffers, kwam de ploeg van Christa Kroonen na een kleine 10 minuten goed op stoom en werd de toon gezet voor de gehele wedstrijd.

De rust werd bereikt met een comfortabele 11-3 voorsprong. Coach Christa Kroonen was uiteraard tevreden, maar hamerde er wel op dat er niet verslapt diende te worden.
De spelers sloegen deze waarschuwing niet in de wind. Ook in de tweede helft bleven de doelpunten makkelijk vallen. Zo werd aangestuurd op een regelmatige en royale overwinning van 24 tegen 8.

Analyse
Er was een goede verdeling van de scores tussen de beide vakken. Ook de verdeling tussen dames- en herendoelpunten was naar verhouding (H:14, D:10). De sterk aanvallend ingestelde dames van Vitesse zullen ongetwijfeld een rol van betekenis vervullen in het verdere verloop van de competitie.

Het vorig seizoen zo makkelijk scorende duo Bart en Bart wist deze wedstrijd 7 doelpunten aan te tekenen (te weten v.d. Waal:7, Boddé:0). Juliana verdedigde veel achter. Een kolfje naar de hand van Bart v.d. Waal die op deze manier kan doen wat hij altijd heeft gedaan, namelijk 1-1 aanvallen en goed afronden. Bart Boddé zat zaterdag volledig in de tang bij zijn ervaren en nog topfitte tegenstander.

De eerdergenoemde Christiaan Dubbeldam luisterde zijn basisdebuut op met drie doelpunten waaronder zelfs een doorloper die deed denken aan zijn hoogtijdagen. De speler die elke training verkondigt dat hij uit een hoger team komt, laat dus ook in wedstrijden zijn handen spreken en blijkt van toegevoegde waarde te zijn voor dit team. “Ik ben vooral trots op de jongens en de meiden èn hoe we als team gepresteerd hebben”, aldus de ‘Dub’ over de wedstrijd van afgelopen zaterdag.

Volgende wedstrijd
Volgende week staat de eerste Zeeland trip op het programma. Ondo uit Middelburg dat na twee wedstrijden op 1 punt staat, is dan de tegenstander. In deze wedstrijd zal veel duidelijk worden. Een verre uitwedstrijd, geen supporters, doorgaans veel wind en een goede tegenstander zijn de hobbels die Vitesse 5 dan moet nemen. Als dit lukt kan Vitesse inderdaad als serieuze titelkandidaat worden aangemerkt. Voor de reislustigen: aanvang wedstrijd is voorzien om 12.45 uur.