Op een zonovergoten sportpark de Bongerd hebben de korfballers van de Vitesse met de nodige moeite de punten in huis gehouden.  Zowel het tweede als het eerste selectieteam van de Barendrechters wisten met veel inzet en teamspirit  de winst binnen te halen. In de voormiddag was Vitesse 2 wat het spits mocht afbijten in de dubbel tegen Kinderdijk 2. In de reserve eerste klasse zijn alle ploegen aan elkaar gewaagd wat betekent dat ieder puntje aan het eind van de rit waardevol kan zijn. Met veel inzet aan beide kanten werd het en waar korfbalgevecht waar de efficiëntie in het afronden soms ver te zoeken was. Toch was het iedere keer Vitesse die aan de positieve kant van de score bleef maar niet echt kon uitlopen.  Toen er met een tiental minuten te spelen een verschil van drie doelpunten op het scorebord stond leek de buit binnen maar in het hedendaagse korfbal is zo’n verschil te verwaarlozen. Kinderdijk kwam nu ineens  wel tot scoren en gelukkig wist Vitesse aan het elastiek te blijven. De opluchting was dan ook groot toen de scheidsrechter bij 12-11 de wedstrijd beëindigde. Geen groots korfbal maar wel resultaat. Vitesse tekende ervoor.

Hierna was het de beurt aan het eerste selectieteam van Vitesse. Voor hen eigenlijk nagenoeg dezelfde opdracht in een poule waar de krachtverschillen klein zijn. De door Cazdak Dakbedekkingen gesponsorde selectie kwam moeizaam op gang. Doelpunten waren zeker in de beginfase schaars en het vizier stond niet bij iedereen op scherp. Ook hier veel inzet maar weinig efficiëntie in het scoren terwijl er toch kansen genoeg waren tegen een zeker gelijkwaardige tegenstander. Pech voor Kinderdijk was dat halverwege de eerste helft de prima spelende aanvoerder er met een enkelblessure van af moest waardoor er vooral in de rebound wat meer mogelijkheden kwamen voor Vitesse.  Een magere 7-4 ruststand vertelt het verhaal van de eerste helft.
De tweede helft gaf zeker in het begin een zelfde beeld te zien, weinig efficiëntie en veel (fysieke) inzet. Door wat omzettingen ging het echt beter lopen bij Vitesse en waren het vooral de dames die de hoofdrol opeisten. Door enkele goede afstandschoten van de dames waarbij met name Femke Visser erg trefzeker was kwam er een flink verschil in de score tot stand. Kinderdijk gaf echter niet op en met zeven minuten op de klok was er nog van alles mogelijk. (14-12)  Met wat vertragend korfbal en twee goede scores was uiteindelijk ook hier de opluchting groot toen  er bij 16-12 werd afgefloten door de prima leidende jonge scheidsrechter.

Een mooie dubbelslag dus voor de selectie van Vitesse en een prima start van de competitie in de eerste klasse voor beide teams (4 uit 3).

Het was nog lang gezellig op deze druk bezochte wedstrijddag bij Vitesse.