Wedstrijd van de week 30 september: Vitesse E2 – KOAG E3

Zaterdag 30 september mocht de E2 de wedstrijd van de week spelen. Na een aantal verloren wedstrijden was het doel om nog een keertje te winnen van KOAG. De eerste keer was dit net gelukt, dus het moest in theorie mogelijk zijn.

De E2 begon goed aan de wedstrijd en kwam al snel met 1-0 voor. Vanaf daar ging het over en weer met een uiteindelijke stand van 2-2 in de rust.

In het derde kwart was KOAG echter erg sterk en kwamen er twee tegendoelpunten. Vitesse zou alles op alles moeten zetten om in het laatste kwart nog terug te komen van een 2-4 achterstand.

De kinderen van de E2 wisten wat ze moesten doen om de beloofde popcorn bij een overwinning binnen te halen. De spelers begonnen direct fanatiek aan het laatste kwart en met een mooie doorloper werd het 3-4. Na een paar minuten kwam ook de 4-4 door een doorloper op het scorebord. De kinderen konden de overwinningspopcorn al bijna proeven.

Hoewel de coaches riepen om niet te gehaast te spelen en nog steeds goede ballen te blijven gooien, had de E2 maar één doel: het winnende doelpunt maken. Elke bal werd direct naar voren gegooid en elke bal die geschoten kon worden, ging ook omhoog. Bij al dit aanvallen werd helaas het verdedigen een beetje vergeten. Hierdoor kwam het winnende doelpunt uiteindelijk wel, maar aan de verkeerde kant.

De E2 heeft goed gespeeld en hard gevochten, maar helaas dus na alle strijd met een puntje verloren. De popcorn zal dus nog een weekje moeten wachten.

Voor meer foto’s klik hier.